mLegitymacja to legitymacja szkolna w telefonie będąca częścią aplikacji mObywatel. Jest bezpiecznym, nowoczesnym i bezpłatnym narzędziem, które – identycznie jak papierowa legitymacja – poświadcza uprawnienia uczniów do ulgowych przejazdów kolejowych, czy autobusowych.

Uczniowie mogą korzystać z mLegitymacji w tych samych sytuacjach, w których obecnie korzystają z „tradycyjnych” dokumentów. Nie tylko podczas kontroli biletów, ale także np. przy zakładaniu karty w bibliotece czy zakupie biletów do kina. mLegitymacja daje prawo do otrzymania dodatkowych, przysługujących uczniom, zniżek.

Korzystanie z mLegitymacji jest bezpłatne.  Aby je uruchomić uczniowie muszą mieć telefon z systemem operacyjnym Android w wersji co najmniej 6.0.

W tym mobilnym dokumencie zapisane są wszystkie dane, które można znaleźć w papierowej legitymacji: imię i nazwisko ucznia, numer legitymacji, datę wydania, termin ważności, status użytkownika (uczeń), datę urodzenia, PESEL, adres zamieszkania, nazwę i adres szkoły.

Mobilną legitymację może otrzymać każdy uczeń, któremu wcześniej wydano tradycyjną wersję dokumentu. Okres ważności mLegitymacji jest taki sam jak okres ważności wydanej wcześniej wersji papierowej. W przypadku utraty ważności „tradycyjnej” legitymacji, mobilna wersja dokumentu będzie unieważniana. Szkoła będzie mogła unieważnić dokument także w przypadku utraty mLegitymacji – z powodu np. uszkodzenia, niepoprawnego działania, czy zgubienia urządzenia mobilnego, w którym była przechowywana.

mLegitymację trudno podrobić. Można ją zweryfikować wizualnie – posiada takie zabezpieczenia jak hologram i animowana flaga. Dodatkowo, w przypadku wątpliwości, można wykorzystać ogólnodostępną aplikację mWeryfikator, która sprawdzi nie tylko autentyczność dokumentu, ale także fakt czy dokument nie został zastrzeżony w szkole
(w przypadku np. zagubienia telefonu).

Informacje  na temat mLegitymacji można znaleźć na stronie:

https://www.gov.pl/web/mobywatel/mlegitymacja-szkolna

A także w publikacjach zamieszczonych na naszej stronie:

Informacje o publicznej aplikacji mobilnej

Instrukcja obsługi mLegitymacji dla uczniów i studentów

Aby otrzymać mLegitymację należy:

W sekretariacie złożyć wypełniony Wniosek o wydanie mLegitymacji podpisany przez rodziców lub pełnoletnich uczniów. Do wniosku należy dołączyć tradycyjną legitymację do wglądu
Następnie uczeń odbiera z sekretariatu kod QR oraz kod aktywacyjny do uruchomienia legitymacji.

Zdjęcie do legitymacji można dodać samemu w dzienniku elektronicznym. Pomocny w zrobieniu zdjęcia może być darmowy program  https://play.google.com/store/apps/details?id=com.tapuniverse.passportphoto&pcampaignid=web_share